blog lifestylowy: wnętrza, DIY, kuchnia, podróże, organizacja czasu, sprzątanie, samorozwój, książki, inspiracje, design, decoupage, fotografia,

Planowanie wesela z excelem- jak zacząć?


Witajcie dziś rozpoczynam zupełnie nowy cykl na moim blogu. Zaczęłam planowanie Naszego ślubu ze względu a to, że odbędzie się on już za rok. Mam nadzieję, że wielu z Was przyda się ten wpis.


W sieci dostępnych jest wiele organizerów ślubnych. Część z nich możecie wydrukować same a część z nich kupić. Ja postanowiłam jednak przygotować coś sama, wydaje mi się, że te narzędzia nie są niezbędne do zaplanowania tego dnia. Nie ma znaczenia czy organizujesz ślub sama czy korzystasz z wynajętej w tym celu konsultantki ślubnej tzw. wedding planerki, excel pomoże ci w ogólnym zapoznaniu się z sytuacją abyś mogła zacząć planować ślub sama albo przekazać istotne informacją właścicielom sal i wszystkim osobom zaangażowanym w przygotowania.

Ja przygotowałam dla Nas arkusz gogle, który współdzielimy. Wstawiamy tam różne informację, linki itp.

Podzieliłam dokument na kilka sekcji takich jak:
  1. Lista gości na wesele -moja i Lista gości na wesele -A.
  2. Lista gości na ślub -moja i Lista gości na ślub -A
W zakładkach tych zapisujemy imię i nazwisko gościa, którego chcemy zaprosić na wesele, bądź ślub (listę możemy przekopiować z wesela i dokleić pozostałe osoby). Ja używam do ich rozróżniania kolorów. Goście, którzy muszą być w tym dniu z nami obecni są zaznaczeni kolorem zielonym. Goście, którzy wiemy, że mogą nam odmówić oraz osoby towarzyszące, co do których nie jesteśmy pewni czy przyjdą są zaznaczone kolorem czerwonym. Przyjaciele, znajomi-osoby nie należące do rodziny są zaznaczeni na kolor żółty. Dodatkowo kolorem niebieskim zaznaczyłam wszystkie os. przy które będą zaproszone tylko na ślub.
Obok znajdują się pola z których na razie nie skorzystaliśmy ale na pewno przydadzą się w przyszłości takie jak:

  • czy został zaproszony (data)?
  • czy potwierdził przyjście?
  • planowany koszt
  • rzeczywisty koszt - jeśli wydaliśmy np. mniej, bo dostaliśmy zniżkę na dziecko
  • ilość zaproszeń do wydrukowania - jeśli jest to rodzina to zaproszenie drukujemy jedno
Inne zakładki które zrobiłam w moim arkuszu to:
  1. plener ślubny
  2. sale - spis obiektów sal którymi jesteśmy zainteresowani
  3. wolne terminy - lista dat, które nam pasują
  4. prezenty - zamiast kwiatów 
  5. rzeczy do zrobienia - o czym należy pamiętać 
A jak wy radzicie sobie z przygotowaniami? Może jest tu ktoś kto już ma to za sobą i chciałby się ze mną podzielić swoimi radami?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią: